Verkkoteollisuus ry auttaa suomalaisia yrityksiä kehittymään, kasvamaan ja kansainvälistymään verkon avulla. Visiona on suomalaisten yritysten menestyminen globaalissa digitaalisessa maailmassa.
Internet katalysaattori innovaatioiden syntymisessä
20 vuotta sit oleva puhelin on 10,000 kertaa tehottomampi kuin nykyiset älypuhelimet
Isoin juttu verkkokaupoissa on, että voi tehä jotai tosi pikkujuttuu ja tehä miljoonia, mikä ei toimis ilman nettiä, koska pienel alueel yhes maas se ei pysyis hengis
Globaalit markkinat
Asia-Pacific 770B
Eurooppa 567B
Pohjois-Amerikka 523B
Latino-Amerikka 37B
MENA 21B
Muut 25B
Kiina on maailman suurin verkkokauppamarkkina
Pahvilaatikoita menee niin paljon että sellun hinnat maailmanmarkkinoilla noussu
Kaupan ketju: valmistaja - maahantuoja - tukku - jälleenmyyjä - kuluttaja
Verkkokaupoissa välikädet katoaa ja valmistaja voi suoraan myydä kuluttajalle
Isot verkkokauppa alustat
Amazon
eBay
Alibaba
Mercado Libre
1960 postimyynti
1980 24h toimitus
1995 www-tilauslomake
2004 web 2.0 - Amazon ja eBay hockey stick
2005 Amazon Prime
2006 AWS
2008 AirBnB
2009 Uber
2008 Ruoan volyymiverkkokauppa
2015 mobiili ohittaa PC:n ja B2C-paketit
2015 Kiina ohittaa USA:n
Homepage - Category listing - Search - product page - shopping cart - checkout - customers
Konversiokerroin
Suunnittelun lähtökohta: asiakkaan syy tulla ja matka verkon läpi
Vähintään kahdella kielellä, mieti tarkkaan miksi suomeksi
Globaali vai kansalliset
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti